Kurumsal

PLASTİK CERRAHINIZI NASIL SEÇMELİSİNİZ?

Seçeceğinizin hekimin sertifikalarını ve diplomasını mutlaka görmelisiniz !

Ünlü mü, tecrübeli mi? Televizyona sık çıkan mı? Gazetelerde sıkça haberleri yer alan mı? Üniversite hastanesinde çalışan mı? En tanınmış ve büyük hastanede çalışan mı? Güzel konuşan mı? Çok önerilen mi? Yoksa sadece hastaneyi seçmek yeterli mi? Elbette tüm bunlar çok önemli kriterler ancak doğru hekimi seçerken sadece sosyal medya hesaplarına itibar etmemek gerekir.

Sorulara net cevaplar alınmalı

Kişi hem kendisini en rahat hissettiği, hem iyi iletişim kurduğu cerrahı seçmeye yatkın. Hastaya olumlu yaklaşan, güven veren ve hastanın sorularını net bir şekilde yanıtlayabilen bir cerraha hasta daha güven duyabiliyor. Tüm bu operasyonlar planlanırken doktor ve hasta arasındaki iletişimin eksiksiz olarak kurulması gerekir. Hasta, doktoru, doktor ise hastayı net anlamak zorundadır.

Ameliyat gerekli mi? Cerrah iyi mi?

Bu ameliyat gerçekten gerekli mi? Ameliyatsız yöntemlerle çözüm mümkün mü? Bu sorular sorulduğunda alınan cevaplar hastanın kafasında soru işareti kalmamalı. Asla ve asla hastanın ihtiyacı olmayan bir ameliyat planlanmamalıdır.

En iyi cerrah; hastalarından anlaşılır. Bu sebeple o cerraha ameliyat olan hastalarla iletişim kurulabilir.

Operasyon sonrasında süreç iyi yönetilmeli

Operasyon sonrasında hastaların iyileşme periyodu hızlıca başlar. Bu zaman diliminde bazı hasta profillerinde kaygı ve endişe hissi kuvvetlidir. Şişliklerim neden hala inmedi ? Morluklarım gittikçe artıyor problem mi var ? Liposuction olmama rağmen hala belim kalın, Yüzüm çok şişti bir terslik mi var? bunlar ve benzeri sorular her zaman karşılaşılan küçük kaygılardır ancak bu zaman diliminde hasta ve doktor iletişim kuramaz ise, hastanın kaygıları büyür ve ruh hali bozulur. Bu sebeple operasyondan sonra hasta ve doktor arasındaki ilişki daim olmalıdır.

Operasyon nerede ve nasıl yapılmalıdır?

Cerrahi olan tüm prosedürler ameliyathane ortamında yapılmalıdır. Klinik ya da muayenehanelerde yalnızca cerrahi olmayan müdahaleler gerçekleştirilmelidir. Hasta ameliyat olacağı hastaneyi bilmeli, endişeleri ya da memnuniyetsizliği varsa seçenekler sunulmalıdır.